Jarse kommun!!

Jahapp, nu va de vinter då. Vita snöflingor faller ner från himlen sådär äckligt kallt men fint. Det var iofs på tiden kan jag tycka. Vi har ju iallafall kylan så varför inte slänga in lite snö på det hela! Det blir ju iallafall ljusare...
Ja, inte om man bor i Järvsö då...här är det kolsvart ute om kvällarna ibland..
Igår när jag kom hem från Gävle var det de iaf. Alla gatlysen var av. Kanske en hämdaktion från ljusdal på skylten som något geni suttit upp härom veckan i ljusdal vid centrumhuset. hihi, ja tyckte den va helt genialisk!
Här är den:


Åsså citaten i tidningen på det åxå...dom var ju guld!! Särskillt dom här:

"Ja den dan Ljusdals kommun byter namn te jarse kommun då flytt ja härn ifran.
Ja höppes ja slipper flytt me gammel ryggen mine".

"Ja byter Ljusdals kommun namn till järvsö kommun,
då ska jag se till att Spaninen byter namn till mallorca för att dem har fler turister och finare stränder, haha"

"ja herregud varför inte döpa hela kommunen till Bondfånebygd, löjeväckande"

"Alle ljusdalingar vet att kråkan flyg opponer i jarse för di vill int si eländet."


Och den bästa av dom alla:

"I Ljusdal Är det Möjligt?
I Järvsö blir det gjort!"

Så sant som de e sagt....

Idag har jag jobbat o imöra blir de en snabbis till gävle igen men sen är de banne mig helg.

Försökte lägga in bilderna som var kvar från båtresan...men de va bara en enda bild till förutom dom 3 som jag la in igår som funka...de andra är för stora har jag kommit underfund med nu!! Så ni får den å sen är de gonatt...



nu kommer mågen o hämtar mig. Jag ska åka med han hem till honom o syrran o sova där inatt! Kolla på Iza ska ja åxå =) deras nyaste tillskott till familjen...kattunge:D mys pys

Ok nu är han väl här snart så
Over & out pöss hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0