Bye bye studentliv, hello freedom.

Nu tar vi farväl av det trygga och roliga studentlivet och sparkar istället upp dörrarna till arbetslösheten!! Haha
Jag lever min sista dag som student och ja gilla'rt!

Imöra blir det avslutningscermoni på HIG och vi sätter våran fot där för absolut sista gången (som studenter iaf).
Examensarbetet är inlämmnat (tack vare carina) och herbariumet likaså....bara man får godkänt på dom nu åxå. Skulle det mot all förmodan inte vara det så får det bli korregering utav dessa i januari ist för nu jävlar ska jag ha jullov!! Med gott samvete och julstämmningen på topp!

Kan inte fatta vilken julstämning jag har alltså... Det blir en VIT jul trots allt fast man nästan inte trodde snön skulle hinna komma alls..

Idag var jag in på Järvens och lämnade en julblomma som tack för inbjudan till julbordet som jag inte kunde gå på igår och en liten god jul hälsning. Sen for jag vidare till I ur och skur på julbord. Vad mysigt det var!! Alla barnen var där och alla var lika glada och se mig....sånt känns så himla härligt! Fröknarna kramade om mig och gratulerade mig till examen en efter en...Det känns helt rätt att sitta där en dag som denna! Det var ju trots allt här jag startade min "karriär" hahahaha
Vi diskuterade det idag åxå...efter den god maten satte vi oss ner och fikade julgodis och drack kaffe och då drog en av dem upp att det var ju för 4½ år sen nu som det kom en liten blyg och blond tjej och ville praktisera hos dem. Det fick hon och sen bar det iväg... Och idag sitter man med samma gäng och har en utbildning!! Jag fattar inte!

Fick dessutom ett tips om en tjänst som ska komma ut snart men som inte är ute riktigt än...kanske man ska höra av sig dit?? Ja man kan ju alltid försöka så kanske man kan ta en lägenhet redan i januari?? mja...kanske då...haha
Men fick glada nyheter på jobbfronten idag åxå. Nu när jag är tillgänglig så kommer man att vara prio 1 på 2 ställen=) najs najs...+ de andra förskolorna som finns och förskoleklassen ska ja höra mig för över , så jobben lär ju kunna komma rullandes lite iaf då! SKÖNT!

Optimistiskt! Jajemenn...

Imöra kväll ska vi ut o fira våran examen brudarna o jag! Och på lör blir det lunch med Mariana som flyttar tebax till stockholm igen nu=( de blir tråkigt, men vi kommer nog hålla kontakten! Blir nog bra de där ändå..

Nä nu ska ja ta och krypa ner till mitt lortiga rum som ja så stort skulle städa idag men de blidde in't nå av me dä e!  Va ut på kylig prommis med KG ist! haha

Over & out!! Pöss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0