Regn regn ge dig av, kom igen nån annan dag!

Men nu får det väl ändå ta och räcka!!!
Nu har jag suttit och tittat på regn i flera dagar!!
Jag vill ha tillbaka solen så man visste att det var sommar, nu börjar man ju tro att hösten redan är här....visserligen är hösten mysig den med men nu vill jag ha min sommar först och främst!!
Jag som precis hade kommit igång med badandet ute i älven o allt...nu får man väl börja om efter det här kalla vädret.
Typiskt.

Just nu sitter ja o kollar på när min far försöker göra rent avloppet i köket...kul kul...
Mamma o Jenny har precis dragit med min morbrors familj till göteborg för de ska gå på lisseberg!!! Skitskallar!! Jag vill åxå gå på lisseberg. Men men, jag åker till Gävle idag ist jag! Ska sitta barnvakt åt min kusin Pontus idag till ikväll och lite på morognen imöra innan jag rejsar hem till Syrran och Sonny...
Dom har för övrig flyttat upp till Grönås nu...så nu e dom åxå jarsebor! Bra de så de blir fölk av  dom åsså! Jarsefölk..
Ja så då ska dom ha inflyttningsfest imöra o ja ska sticka dit så tidigt som möjligt!
De blir nog askul...

Annars har vi ju älvdansens byafest - som jag skiter i nu när dom har förstört det hela med att flytta till stene o ta inträde....
En byafest ska va på byn o inte fan tar man inträde för sånt inte!! Näe bojkotta byafesten om ni kan säger jag bara!

Åååå, va ja saknar o längtar! Speciellt sånna här dagar då det finns gott om tid till att tänka....
Å träna bordejag ju gå in o göra åxå men de e inge kul själv... Har tröttnat lite nu när de e sånt här väder..
Att pissigt väder kan göra så mycket...
Näe, hoppas på solsken imöra då åtminstone!

Over & out Pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0