Tamburinhelvete.

Sitter på tåget nu o är påväg hem mot en välförtjänt helg! Vi har varit så duktiga idag så!!
Ska ner igen imöra men då äre bara party på schemat!!
Kuligt värre...
Satt just o lyssna på mp3n på lite good old fashion Engmans kapell. Vrider sedan huvet 90grader åt höger o får se en utav bandmedlemmarna som sitter o blippar på sin egen dator. Hahaha vilka är oddsen alltså, just DÅ åxå...haha annars är oddsen o träffa en ur engmans inte så stor direkt eftersom man kommer ifrån Järvsö lixom. Hehe men de va lite coolt.

Min mage kurrar som fan nu...vill hem o äta lite. Får se sen hur de blir...Har blivit....

*Måste bara göra en paus o säga att faaan va de lukta skit här i Ockelbo! Vi rulla just in här o när dörrarna öppnades så kom världens odör smygandes upp i näsan....blä*

ok, har blivit bjuden till johanna o hanna ikväll för o spela lite spel...men ja kommer hem vid 9 så vette fan om man orkar det!

Nee ja hade väl inget kul o skriva om egentligen men de e så trist på tåget så ja lära..

JO! Jag kan berätta om igår när jag jobbade...hahah
Nu vet jag hur jag funkar i krissituationer, små krissituationer med barn iaf!
Jag är lugn och sansad och tänker på barnet i första hand !
Igår så jobbade jag och en suuuperhärlig dam vid namn Ulla på eftermiddagen. Vi hade några barn kvar varav 2 var pojkar som väsnades som fan så jag tog dem o stängde in oss 3 i lekrummet med lite instrument... trummor och tamburiner osv.
Jag lämmnar pojkarna lite då å då, jag menar - de leker ju själva så varför ska jag sitta där som en hök hela tiden. Men allt funka bra och dom hade kul.
När jag sista gången kommer tillbaka efter några sekunder ser jag en av pojkarna komma emot mig med lite panikslagen blick och en taburin fast runt halsen!!!!
Ungen har alltså klämmt ner den över huvet och nu satt den fast!!
Min hjärna började gå i 180 och jag kände på tamburinen och tänkte shit, shit, shit hur fan löser jag detta???
DEN SATT STENHÅRT och det gjorde ont för den stackarn när jag drog upp den till öronen...stackars pojke
Men jag behöll lugnet och försökte lätta på stämmningen med några skämtsamma småskratt bara för att visa att "det är ingen fara", vilket iofs verkade funka....Pojken var tårögd men verkade något lugn ändå när jag pratade med honom på det viset!
Jag bad Ulla att komma in och hjälpa oss och tittade på henne med sammanbiten min när hon med stora ögon klev in i rummet. OJ då, fick hon ur sig och körde vidare på samma taktik hon för att hålla pojken lugn....
Men den jävla tamburinen satt som ett berg...
Vi ruckade och drog och fejjade i någon minut och till sist fick vi av den och den stackars pojken drog en välldigt lättad suck....det gjorde vi med!
Hahahaha det komiska i det hela var att både jag och ulla må ha varit kaotiska på insidan men utåt sett var det bara lugna puckar! Den andra pojken som också lekte i rummet lekte till och med vidare hela tiden som vi höll på med den där förbannade tamburin-jäveln....

Efter allt det där ville inte stackarn leka nå mer med instrumenten, och det tror väl faan det!



Nu ska ja packa ihop och lyssna på musik...är i holmsveden nu så de e en braaaa bit kvar...snark!

Over & out pöss

Kommentarer
Postat av: Malle

Haha, barn kan då lyckas med allt möjligt tok...

2009-11-13 @ 22:20:36
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/
Postat av: Linda

uscha, det stackars barnet blir det nog ingen musiker av!:)

2009-11-14 @ 08:42:39
URL: http://lindanordquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0