Dan före dan före doppardan!

Nu jäklar är det inte långt kvar! Och det är lika bra jag kikar in och skriver ett inlägg om vad som varit och vad som kommer vara såhär innan juldagarna för sen är det kört...Blir inge bloggande då kan ja tänka mig...vem har tid och lust med det liksom??

Jaa, jag har ju inte ens hunnit skriva att jag är färdigexaminerad nu!! Fy fan va skönt...och godkänt på ex-arbetet fick man åxå..
Härligt härligt
Nu ska det jobbas här framöver och det ser rätt ljust ut på vikariefronten för mig iaf....så de får börja med det då.
Här sitter jag i mammas mystofflor och min pyjamas och skriver medans julgranen jag har inne på mitt rum lyser upp rummet så himla fint och hyacinterna luktar asgott! Nu jävlar e de jul igen!!

Var och handlade idag....hittade en himla massa kul...bl.a hitta jag ett till bäddset till min säng så nu kan ja sova med  2 täcken igen...det ja köpte sista va för en enbäddssäng och då kunde jag ju inte ha 2 täcken för gud vet vad som händer om man blandar påslakan...fy...

Näe, rätt ska va rätt annars blir det fel och det är inte rätt! (mitt favvo-ordspråk)

Imöra blir de minst lika kul som de kommer bli på julafton....då ska vi klägranen provsmaka julskinkan och bära in julklapparna, göra ischoklad och vanlig choklad för mig som inte gillar ischoklad. Alltså gud va julgodis vi har nu! Ni skulle set...2 olika sorters polkagrisar, knäck, marsipanfigurer, mintkyssar - ÄLSKAR, choklad, nötter och snart ischoklad!
Härligt..

Hoppas ja får ett gymkort i julklapp så kan jag vräka i mig hur mycket skit jag vill.....de tänker ja nog göra ändå om inte ja får nåt...jag får väl köpa ett själv annars då!

BTW! Idag fick vi ett otäckt samtal från vår mormor när vi var i bollnäs. Vår moster och vår lilla kusin va påväg upp till ljusdal för att lämna julklappar och kusinen som ska barnvaktas till julafton, nedanför albert och herbert ungefär är det nån bil som krockar med en annan bil och min moster tvingas väja för dessa och kör ner i diket! Hon fick ringa bärgningsbilen och dra upp bilen men annars är allt bra med dom! De är uppe i ljusdal nu tror jag. Men ändå!! Läskigt!! Stackars dom båda vad rädd man måste vara...speciellt en liten 3åring.

Hua...had kunnat blivit en hemsk jul för oss alla det här...men den räddades!

Nu ska ja gå upp o va social lite granna innan jag får gå o krypa ner i mina nya sängkläder med en bok som jag sparat till just den här tiden då jag slutat skolan o inte har nånting annat jag måste göra eller läsa...bara min egen bok som jag VILL läsa...fan va skönt.

Ska se om jag får tid över och kikar in här innan nyår men om jag inte gör de så vill jag önska alla mina fina vänner en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!!

Muzz muzz
Over & out 2009!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0