Valbo, dåliga skämt och jävelskap..

haha
idag blev de bestämt att jag ska åka på en till kryssning. Denna gång med min syster och hennes kille Sonny. De skulle ge sig iväg på en båtresa den 19:e och hade därför fått en gratis biljett för 1-4 pers...så jag och Jennifer blir medbjudna! skit schysst!!

Fan va roligt vi ska ha...så nu har ja bestämt att ja ska lägga in en högre växel när de gäller skolan och alla dessa uppgifter vi har att göra...jag ska vara klar till den 19:e för då drar jag och sen kommer jag inte tebax förrän den 7:e januari...alltså nästa år! haha de e inte så långt dit som de låter men iallafall...

Jennifer går runt i min lägenhet och stinker hårfärgning...så imorrn när vi vaknar kommer vi va så höga att vi inte fattat att vi vaknat ens...

En liten by the way grej där bara.

Mariana kom över imorse och käka frulle med mig...de var mysigt. Sen for jag ut till valbo utan nå som helst casch men de blev trevligt ändå för jag träffade johanna och hassan, vilket var själva grejjen med min lilla tripp ut dit.

Jamen visst ja.....måste ju berätta om världens sämsta skämt som jag råkade ut för idag...JENNIFER´s förtjänst där..

Jag sitter påväg hem från valbo i buss nr 1. Skickar ett mess till Jennifer om att "jag kommer hem nu" (eftersom jag lämnade mina nycklar med henne så hade jag ju inga själv). Då skickar hon tebax att hon "är påväg till hemlingby och ska fika där och att jag fick skylla mig själv!!! " ??? WTF!!!
Jaha, tänker jag...va fan gör jag nu då? 
Och i gävle var de pisskallt och snön riktigt kräktes ner - inte faan står jag utanför min lägenhet och väntar!
Kommer till rådhustorget och hoppar av 1an.
Hoppar på min buss (2an) mot sätra...men medan den står still så skickar jag o frågar Mariana om jag får komma dit och vänta på Jennifer, för Mariana bor inte långt ifrån mig.
Men då skickar hon att hon är på öb, som ligger helt åt andra hållet...
Så jag rusar av bussen och på 2an åt andra hållet för att möta henne där. När jag väl sitter ner och väntar på att bussen ska fara skickar jag till Jennifer och talar om att jag åker upp till öb o väntar med Mariana och hör av dig när du kommer hem.
 Efter bara några sekunder ringer telefonen och det är Jennifer. Jag hör hur hon kväver sitt skratt i luren medan hon klämmer fram : "Jag sa ju att jag skämta! Jag är hemma och håller på och lagar mat jag...."

MEN VA I HELV......!!!

I samma sekund som hon säger det  ställer jag mig upp och dundrar av bussen igen...och hinner precis på den andra bussen hemmåt innan den åker.

Varför ska det alltid vara jag som utsätts för sånt här?? Stress o pinsamheter...

Men hur som haver så visade det sig att Jennifer hade ju faktiskt rätt, hon hade ju skrivit i ett till meddelande , efter det om att jag fick skylla mig själv, och sagt : "skämta bara!! är vid sos-kiosken nu....".
 Men jag min nöt trodde att hon menade att hon skämtade om den delen där hon skrev att jag fick skylla mig sjäv. Hahaha Ett missförstånd som vanligt!
Så hon hade ringt till medbrottslingen i det hela ( min syrra som gav henne förslaget att luras) och nästan dött av skratt när jag då fått byta buss igen för 3:e eller 4:e gången....

Det är just snyggt det och henne lånar man ut halva sängen åt nu...haha funderar allt på en liten hämd jag!

Ja, det var det... va långt det blev? Kan väl inte vara någon som orkar läsa detta innlägg...haha
ÅÅÅH, imöra kväll kommer jäntorna o då ska vi klä julgranen och dricka glögg....gud va mysigt...
På dagen ska jag ner på stan o då ska jag passa på att gå in på Kalas och CO och prova den där tomteklänningen...ska be Jennifer ta med kameran så kan jag lägga in bilden här så får ni se den...den e sååå fin!
OK, nu får de faan va nog...

puss o kram

Kommentarer
Postat av: Linda

HAHAHAHAHAHAAA...jag kan se dig hoppa av och på bussarna samtidigt som du drar världens ramsor..;)Nu kan jag somna med ett leende på läpparna.. (eller snarare ett tokgarv)hahhaaa..

2008-12-11 @ 00:15:55
URL: http://lindanordquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0